Setřídit podle: Název titulu | Jméno autora | datum zahájení prodeje
Publikace dlouholetého pedagoga HAMU v Praze profesora Jaroslava Tůmy o varhanní interpretaci si všímá všech běžných atributů profesionální varhanní hry. Jedná se např. o rytmus, agogiku, artikulaci, barvu i vyznění nástrojů v konkrétním prostoru. Přehlednou formou představuje zájemcům o hlubší proniknutí do dané problematiky závěry dvouletého výzkumu, kterého se zúčastnili i studenti a absolventi oboru varhanní hry různých vysokých škol, především HAMU v Praze. Široce zaměřený výzkum interpretace spočíval nejprve v pořízení velkého množství nahrávek od hudby renezanční až po soudobou. Kromě skladeb natočených na varhanách v České republice a v Německu zahrnoval výzkum z důvodů srovnávacích i skladby interpretované na klavichordu, cembalech, kladívkovém klavíru, harmoniu a varhanním positivu. Doplňkovou prezentací výsledků výzkumu je 2CD A New Generation and Four Centuries of the Organ in Central Europe (2015, Arta F10214), na kterém se zájemce může seznámit s řadou výsostně uměleckých snímků nahraných v rámci výzkumu studenty HAMU a hosty. 156 str., format 170 x 230, obálka s chlopněmi matné lamino, vazba V4
Písně barokní a postbarokní Monteverdi, Šteyer, Bach, Sušil, Offenbach, Ryba, Esterházy, Špork Zpívají a hrají Martin C. Putna, David Cizner a Musica Fresca
When composers die, there is usually a certain decline of interest in their musical legacy. In my opinion, Eben’s organ music has a chance to be among the works that will retain a stable position in the repertoire of organists not only in this country, but also abroad. So far, they have been finding their way back into the limelight with intermittent success. Sunday Music, Laudes, and Toccata Fugue are among the pieces frequently chosen by certain ambitious performers regardless of their nationality. Many also regard these works as milestones of organ music of the latter half of the twentieth century. Through this publication about interpretation, my goal was to introduce and explain Eben’s music as having a timeless message and also as belonging comfortably to the traditions of European organ culture.
Stylové varhanní skladby Jaroslava Tůmy inspirované slavným vokálním dílem Adama Václava Michny (výběr z České mariánské muziky, 1647) Vedle Michnova originálu (s vybranými slokami ke zpívání) je vždy zařazena původní Tůmova, ovšem dobová kompozice. Noty pro varhany, příp. jiný klávesový nástroj 76 stran, formát A4 na šířku, vazba V1
Speciální vydání slavné nahrávky Arvo Pärta u ECM vychází ve spolupráci s nakladatelstvím Universal Edition, Vienna
Gidon Kremer: housle, Keith Jarrett: piano, Staatsorchester Stuttgart, Dennis Russell Davies: dirigent, Tatjana Grindenko: housle, Alfred Schnittke: preparovaný klavír, Lithunian Chamber Orchestra, Saulus Sondeckis: dirigent
Kniha v pevné vazbě má formát 170 x 240 x 24 mm, 200 stran a obsahuje také originální CD nahrávku včetně veškerého materiálu z původního bookletu, dále hudební partitury všech čtyř zde zaznamenaných skladeb, dosud nezveřejněné rukopisy dvou Pärtových skladeb, "Tabula rasa" a "Cantus".
Úvodní esej ke knize, která je doplněna exklusivními fotografiemi z archivu ECM, napsal Paul Grifftiths. Všechny texty jsou v anglickém a německém jazyce.
That the clavichord is a nearly forgotten instrument is quite unjust. It served its role very comprehensively for many centuries, and many of its advantages could not be taken up by newer kinds of keyboard instruments, nor could they be replaced in any commensurate way, let alone be surpassed. The main reason why pianos and later harmoniums definitively displaced clavichords from people’s homes and salons during the nineteenth century was the general requirement of a louder sound, although a part may have also been played by the newer types of musical instruments being easier to play.
Zpracování sonát Es dur, B dur, a A dur podle jejich prvních tisků zachovaných v hudebním archivu Arcibiskupského zámku v Kroměříži připravila a kritickými poznámkami opatřila Petra Žďárská. Noty pro cembalo, příp. jiný klávesový nástroj 64 stran, formát A4 na výšku, vazba V1