Setřídit podle: Název titulu | Jméno autora | data_zahajeni_prodeje
Keith Jarrett: piano, Jan Garbarek: tenor a soprán saxofony, Charlie Haden: kontrabas, smyčcový orchestr diriguje Mladen Gutesha
Betty Olivero: Neharót Neharót; Tigran Mansurian: Tagh of the funeral of the Lord / Oror / Three Arias: Sung Out the Window Facing Mount Ararat; Eitan Steinberg: Rava Deravin
Kim Kashkashian: viola; Münchener Kammerorchester řídí Alexander Liebreich; Boston Modern Orchestra Project řídí Gil Rose; Kuss Quartet
Clara Schumann: Romanzen / Heinz Holliger: Romancendres Christoph Richter: violoncello, Dénes Várjon: klavír Heinz Holliger: Gesänge der Frühe SWR Vokalensemble, Sinfonieorchester des SWR, řídí Heinz Holliger
Fascinující konceptní album kroužící kolem křehkosti umělecké citlivosti německého hudebního a literárního romantismu. Dvě důležité kompozice švýcarského skladatele Heinze Holligera (*1939), obě inspirované Robertem Schumannem, jsou zkombinovány s komorním dílem Clary Schumannové. Všechny se protínají v roce 1853, kdy 20letý Johannes Brahms poprvé navštívil Schumannovi v Düsseldorfu. Úvodní, Clařiny tři úžasně melodické romance pro violoncello a klavír, jsou následovány Holligerovým imaginativním a vícevrstvým hommage Robertovým "Romancím" pro stejné nástroje. "Gesänge der Frühe", prvně provedené v roce 1988 je psané pro sbor, orchestr a magnetofonový pás. Schumannovo poslední klavírní dílo stejného názvu z roku 1853 je navrstvené do více imaginární podoby s texty posledního tvůrčího období Friedricha Hölderlina – dalšího romantického génia, který klesl pod tíhou své duševní choroby.
Violin Concerto (1950) – Canto di speranza (1952/57) – Ich wandte mich und sah an alles Unrecht, das geschah unter der Sonne (1970)
Thomas Zehetmair: housle, Thomas Demenga: violoncello, Gerd Böckmann a Robert Hunger-Bühler: recitace, Andreas Schmidt: bas, WDR Sinfonieorchester Köln, řídí Heinz Holliger
• soudobá hudba velké emocionální intenzity: Zimmermann, známý skrze svoji maximalistickou operu “Die Soldaten” (1958/64), je jedním z velkých individualistů německé poválečné moderny (1918-1970)
• tři klíčové postavy adresáře soudobé hudby u ECM a jeden z nejlepších orchestrů, jehož spříznění s Zimmermannovou hudbou je bezkonkurenční zaručují interpretaci nejvyšší úrovně
• nepostradatelná nahrávka pro každého, kdo sleduje hudbu dvacátého století: portrét velké hudební postavy své generace
Estonian Philhramonic Chamber Choir, Tallinn Chamber Orchestra, Estonian National Symphony Orchestra; řídí Tõnu Kaljuste
In principio (pro smíšený sbor a orchestr) La Sindone (pro orchestr) Cecilia, vergine romana (pro smíšený sbor a orchestr) Da Pacem Domine (for mixed choir and orchestra) Mein Weg (pro 14 smyčcových nástrojů a bicí) Für Lennart in memoriam (pro smyčcový orchestr)
První skvělou recenzi na tuto nahrávku již otisk americký měsíčník Stereophile.
Elena Vassilieva: mezzosoprán, The Hilliard Ensemble, Drážďanská filharmonie, řídí Dennis Russell Davies
•světová premiéra nahrávky Šnitkeho posledního posthumního díla •zásadní příspěvek k širokému spektru postsovětské hudební školy v nahrávkách ECM •provedení nejvyšších uměleckých kvalit v podání dlouhodobých spolupracovníků New Series, Dennise Russella Daviese a Hilliard Ensemblu