Setřídit podle: Název titulu | Jméno autora | data_zahajeni_prodeje
Clara Schumann: Romanzen / Heinz Holliger: Romancendres Christoph Richter: violoncello, Dénes Várjon: klavír Heinz Holliger: Gesänge der Frühe SWR Vokalensemble, Sinfonieorchester des SWR, řídí Heinz Holliger
Fascinující konceptní album kroužící kolem křehkosti umělecké citlivosti německého hudebního a literárního romantismu. Dvě důležité kompozice švýcarského skladatele Heinze Holligera (*1939), obě inspirované Robertem Schumannem, jsou zkombinovány s komorním dílem Clary Schumannové. Všechny se protínají v roce 1853, kdy 20letý Johannes Brahms poprvé navštívil Schumannovi v Düsseldorfu. Úvodní, Clařiny tři úžasně melodické romance pro violoncello a klavír, jsou následovány Holligerovým imaginativním a vícevrstvým hommage Robertovým "Romancím" pro stejné nástroje. "Gesänge der Frühe", prvně provedené v roce 1988 je psané pro sbor, orchestr a magnetofonový pás. Schumannovo poslední klavírní dílo stejného názvu z roku 1853 je navrstvené do více imaginární podoby s texty posledního tvůrčího období Friedricha Hölderlina – dalšího romantického génia, který klesl pod tíhou své duševní choroby.
Jörg Ewald Dähler: fortepiano, Hansheinz Schneeberger: housle, Thomas Demenga: violoncello
Trio Es dur, op.100, D 929 Trio Es dur, op.posth.148, D 897 Notturno
Smyčcový kvartet As dur, č.14, op.105 Cypřiše pro smyčcový kvartet / výběr
Doležalovo kvarteto Jiří Fišer - housle, Vladimír Kučera - housle, Karel Doležal - viola, Petr Hejný - violoncello
Thomas Demenga: violoncello, Thomas Larcher: piano, Teodoro Anzelotti: akordeon
Gidon Kremer: dirigent, Kremerata Baltica, Yulia Korpacheva: soprán, Fedor Kuznetsov: bass
Gidon Kremer: housle a dirigent, Kremerata Baltica
Ústřední skladba komorní hudební literatury 19. století je zde v orchestraci Victora Kissine předkládána ve světové premiéře. Její soustředěné nastudování světoznámým houslistou Gidonem Kremerem se jako vždy slyšitelně přeneslo do interpretace jeho souboru Kremerata Baltica, držitele ceny Grammy. Průvodní text obsahuje mj. korespondenci mezi Kissinem a Kremerem o přípravě a prvním provedení této orchestrace. Původně smyčcový kvartet, melodický, ale zároveň velmi dramatický a rozsáhlý, zkomponoval Schubert dva roky před svou smrtí.
Smyčcové kvartety opus 41, č.1 a 3
Zehetmair Quartett: Thomas Zehetmair – housle, Matthias Metzger – housle, Ruth Killius – viola, Francoise Groben - violoncello Po svém vysoce oceňovaném ECM debutu s Bartókem a Hartmannem a nadšenými kritikami z koncertů po celém světě, je Zehetmairovo kvarteto poprvé slyšeno s repertoárem 19. století. Schumanna hrají s vkusem, zalíbením a živostí, které jsou jim vlastní. S tímto programem, Bartókem a Cagem je kvarteto momentálně na velkém americko-kanadském turné, po kterém vystoupí také na hlavních pódiích v Evropě.