Setřídit podle: Název titulu | Jméno autora | data_zahajeni_prodeje
Keith Jarrett: cembalo
Christoph Poppen: barokní housle, Monika Mauch: soprán, David James: kontra tenor, John Potter: tenor, Gordon Jones: baryton
Kim Kashkashian: viola, Keith Jarrett: cembalo
András Keller: housle, János Pilz: housle, Zoltán Gál: viola, Ottó Kertész: violoncello
Gideon Kremer: housle Ve svém vlastním komentáři k této nahrávce Gidon Kremer o Bachových sólových sonátách a partitách říká: „Jsou to Himaláje houslové literatury“. V jeho případě jde skutečně o exemplární interpretaci té nejvyšší umělecké úrovně. A navíc jde o výjimečnou nahrávku tím, že se v jednotlivých větách vůbec nestříhalo. Všechny skladby (tracky) jsou na CD rovnou v té verzi, kterou Kremer v kuse zahrál. Gidon Kremer (*1947, Riga) je po právu považován za jednoho z nejvíce charismatických a dobrodružných (stále hledá nové možnosti interpretace) virtuózů dneška. Je pravidelným spolupracovníkem soudobých skladatelů (Schnittke, Kancheli, Nono, Adams, Pärt). Pozornost na sebe často váží také výsledky jeho práce se souborem Kremerata Baltica (viz. zatím poslední úspěšné album s hudbou Franze Schuberta). Kremerův nový Bachovský snímek (druhá nahrávka po verzi z roku 1980 pro Philips) je výsledkem jeho dlouhodobého studia těchto skladeb, včetně historicky poučené interpretace. Kremer je jedním z těch hudebníků, kteří potvrzují, že není až tak důležité na co, ale jak se co hraje…
András Schiff: klavír
„Hluboké člověčenství, duchovnost, optimismus a intelektuální síla, které k nám promlouvají v této zmatené době.“ András Schiff tak popisuje Goldbergovské variace jako jednu z malá cest, po kterých lze jít opakovaně. Jeho vlastní účast na takové cestě je zúročena jednou z opravdu velkých bachovských nahrávek. Byla pořízena 30. října 2001 živě během koncertu v Basileji. Za nahrávku klavírních skladeb Leoše Janáčka (ECM1736) získal tento budapešťský rodák Cenu Harmonie v roce 2002.