MarZ – Na rozcestí

DAMP172003 [
8594179221738] vyšlo 06/2017
|
|
přehrát album |
Na rozcestí - MarZ |
|
1. |
|
Zlatovláska |
6:31 |
2. |
|
Tak trochu těhotná |
3:37 |
3. |
|
Vánoční |
3:31 |
4. |
|
Jen naslouchat |
5:40 |
5. |
|
Ještě nejsem pryč |
4:52 |
6. |
|
Řezník |
4:21 |
7. |
|
Pevný jako skála |
3:23 |
8. |
|
Real Feel |
4:00 |
9. |
|
Ještě mě bolíš |
4:35 |
10. |
|
Helena |
3:52 |
11. |
|
Ves Mír |
7:07 |
Zlatovláska |
autor: | Markéta Zdeňková |
interpret: | MarZ |
Tak trochu těhotná |
autor: | Markéta Zdeňková |
interpret: | MarZ |
Vánoční |
autor: | Markéta Zdeňková |
interpret: | MarZ |
Jen naslouchat |
autor: | Markéta Zdeňková |
interpret: | MarZ |
Ještě nejsem pryč |
autor: | Markéta Zdeňková |
interpret: | MarZ |
Řezník |
autor: | Markéta Zdeňková |
interpret: | MarZ |
Pevný jako skála |
autor: | Markéta Zdeňková |
interpret: | MarZ |
Real Feel |
autor: | Markéta Zdeňková |
interpret: | MarZ |
Ještě mě bolíš |
autor: | Markéta Zdeňková |
interpret: | MarZ |
Helena |
autor: | Markéta Zdeňková |
interpret: | MarZ |
Ves Mír |
autor: | Markéta Zdeňková |
interpret: | MarZ |
Markéta Zdeňková — zpěv, kytary, klavír
Štěpán Janoušek — trombón, zpěv, cajon, elektronika
Hosté:
Tibor Žida — kytara (6, 10)
Šimon Marek — violoncello (9)
Jaroslav Kovařík — basová kytara (10)
Camilo Caller — cajon (10)
Hudba, texty: Markéta Zdeňková
Aranžmá: Markéta Zdeňková a Štěpán Janoušek
Helena (videoklip) Zlatovláska (koncertní provedení)
Co znamená název MarZ? Dle vysvětlení na webu kapely www.marzband.cz je to „boj římského boha Marta, který svádíme každý sám se sebou, syrovost i naděje březnového rána, pohled do kosmu.“ Prozaičtěji řečeno, MarZ je tvorba Markéty Zdeňkové, mladé zpěvačky a kytaristky, jejíž písně na pomezí žánrů nabízí širokou škálu témat od sousedských starostí s řezníkem přes temné babiččino dědictví až po meditativní plavbu Ves Mírem. Titulní písní alba je epická skladba Zlatovláska nořící se do hlubin mytologie a archetypů obsažených pod povrchem příběhu.
Výrazným spoluhráčským protipólem je Markétě Štěpán Janoušek, který rychlostí blesku přepíná mezi jednotlivými svými funkcemi – trombónistou, zpěvákem, cajonistou a vládcem (decentních) počítačových efektů. Spolu vytvářejí velmi kompaktní a zvukově neobvyklé duo. Na nahrávku si do několika písní přizvali také další hudební hosty.

„Jsou dny, kdy u stolu bez hlavy sedíš, ani jednu notu ze sebe nevysoukáš, všechny tóny jsou nějak bledý, ve svý duši marně křísíš brouka.”
Unikátní duo. Variabilní a elegantní, ponecháno v slzách, ideální pro jakýkoliv druh práce, protože vám dává hloubku toho ‘důvodu’ žít prostě a myslet na to, že jsme měli své předky a budeme mít své potomky. Stylově je to hlavní proud nové české progrese s 360° vlivů, protože ani latina, ani cikánská hudba nikdy nevymře. Na jazz ani nepomýšlejte, je tam obsažen jen tak na dochucení u stolu. Celý fór je v té kombinaci.
Vzít trombón do rukou a hrát tak, aby zněl jako kytara nebo fretless bass je dost drzé, dost happy a dost účinné. Nemalou roli hrají ústa a prsty, legáta i staccatta. Česká hudba se Scarlattiho půdorysem a Mussorgského odkazem: “Moje hudba musí být uměleckým přetvořením lidské řeči v jejích nejjemnějších odstínech.” Dále — ..., “Nechci obdělávat zúrodněné pole, prahnu po nedotčené půdě. Nechci se pouze seznámit s lidem, žízním po sbratření. A — ... “ještě nikdy se tak do krajnosti vystupňovaná senzibilita nevyjadřovala tak jednoduchými prostředky.” — Claude Debussy
www.marzband.cz