Nástroje:
Italský virginal (c. 1580, anonym), dva různé nástroje postavené v letech 2000 a 2001
jeden rejstřík 8´, rozsah HH – e´´´
(W. Byrd, G. Farnaby – oba virginaly: ladění středotónové)
Jednomanuálové německé cembalo (c. 1715, anonym, Thüringen), postaveno 1987 jako opus 1
(originál – Bachův rodný dům v Eisenachu)
dva rejstříky 8´, loutna, rozsah HH – d´´´
(G. Frescobaldi – ladění středotónové, J.S. Bach: Chorály – ladění Valotti)
Jednomanuálové italské cembalo (c. 1681, Giovanni Battista Giusti, Lucca), postaveno 2004
(originál – Germanisches Nationalmuseum, Norimberg)
dva rejstříky 8´, rozsah C – d´´´
(G. Frescobaldi – ladění středotónové, G.F. Händel – ladění Valotti)
Dvoumanuálové francouzské cembalo (1769, Pascal Taskin), postaveno 1998
(originál – Raymond Russell Collection, Edinburgh)
8´, 4´, 8´, loutna, rozsah FF – f´´´
(L. Couperin – ladění Valotti)
Dílna Františka Vyhnálka slaví v roce 2007 dvacetileté výročí existence. Bezprostředním impulsem, který vedl Vyhnálka k zájmu o stavbu cembal, byla objednávka Pavla Klikara, vedoucího souboru Musica Antiqua Praha, který potřeboval nástroj využitelný při koncertech barokní hudby. Jednalo se tehdy o „prehistorické“ období stavby cembal v Hovorčovicích, kdy Vyhnálkovými partnery byli Jiří Vykoukal a Petr Šefl, se kterými v průběhu 80. let postavil několik nástrojů ze stavebnicových dílů zakoupených v zahraničí.
Jednomanuálový model „Eisenach“, který postavil František Vyhnálek v roce 1987 po návratu ze stáže u Juergena Ammera v Lipsku, byl teprve jeho skutečným – bez stavebnicových dílů postaveným – prvním opusem. Počátky činnosti dílny byly v době reálného socialismu těžké. Nebylo snadné zakoupit dřevo, stroje, zkrátka vše potřebné. Naštěstí se poměry po roce 1989 změnily. Zájem o Vyhnálkovy nástroje nejen v Čechách, ale především v zahraničí překonal veškerá očekávání. Po dvaceti letech existence dílny najdeme cembala z Hovorčovic např. v Praze, Brně, Olomouci, Ostravě, Plzni, Bratislavě, Vídni, Budapešti, Vilniusu, Paříži, Wuerzburgu, Clevelandu, Bostonu, Malmoe, Kyotu. Vlastníky jsou vysoké hudební školy, profesionální cembalisté i hudební nadšenci. Na Vyhnálkových nástrojích koncertovalo mnoho špičkových světových cembalistů, v rámci pražskojarních festivalů např. Zuzana Růžičková, Gustav Leonhardt, Ton Koopman, Jacques Ogg, Johann Sonnleitner a mnoho dalších.
V letech 1987 až 2007 postavila Vyhnálkova hovorčovická dílna celkem 120 nástrojů, z toho téměř polovinu dvoumanuálových. Najdeme mezi nimi kopie nástrojů francouzských, vlámských, italských, německých, ale také např. virginaly anglického či italského typu a několik francouzských spinetů, nebo pentagonální spinet italský. V posledních letech jsou Vyhnálkovými zdatnými spolupracovníky Pavel Jouza, Filip Dvořák a syn Martin Vyhnálek. František Vyhnálek se věnuje částečně i restaurování historických cembal, klavichordů a kladívkových klavírů.
Cembala pro nahrávku CD byla vybrána tak, aby představila typovou i zvukovou rozmanitost hovorčovické produkce v plné šíři. Dramaturgie je tvořena sledem kontrastních hudebních forem, putuje důležitými oblastmi Evropy počínaje dobou alžbětinskou až po Vídeň století osmnáctého. Druhé CD je věnováno J. S. Bachovi.