Setřídit podle: Název titulu | Jméno autora | data_zahajeni_prodeje
Katalog ke kritikou uznávané ECM výstavě v mnichovském Haus der Kunst je hezky vázaná summa vzácných fotografií, záběrů z filmů, obalů alb a jejich návrhů a esejů od Diedricha Diederichsena, Okwui Enwezora, Kodwo Eshuna, Renée Greena, Markuse Müllera, Wolfganga Sandnera a Jürga Stenzla. Kniha obsahuje také kompletní chronologii a diskografii labelu ECM, biografie umělců a autorů, jakož i rozsáhlé hovory u kulatého stolu s Manfredem Eicherem, Okwui Enwezorem, Stevem Lakem, Karlem Lippegausem a Markusem Müllerem.
Sestavili Okwui Enwezor a Markus Müller pro Prestel Verlag, 2012 Vázaná kniha, 304 stran formátu 23 x 27 cm, 111 barevných fotografií, 127 černobílých fotografií
Odborná publikace "Bach na Svaté Hoře" vznikla v návaznosti na projekt „J. S. Bach: Kompletní varhanní dílo Johanna Sebastiana Bacha v interpretaci Jaroslava Tůmy“. Zabývá se interpretační problematikou Bachových varhanních děl, zejména jejími technickými, přednesovými a stylovými aspekty, a to s ohledem na historicky poučený přístup. Dále také obecnějšími úvahami o varhanách, o Bachových tvůrčích paradigmatech a jeho inspiračních zdrojích. Četnými citacemi připomíná i důležité okamžiky Bachova života. Obsahuje také kompletní přehled registrací všech Bachových varhanních skladeb, překlady názvů chorálních zpracování a poznámky k obtížnosti jednotlivých děl. 216 str., format 170 x 230, obálka s chlopněmi matné lamino, vazba V2 Doporučená nahrávka Jaroslav Tůma: Bach na Svaté Hoře F10242
This remarkable handbook of almost 700 pages, originally conceived to accompany ECM’s 40th year celebrations, includes all of the officially released albums issued on ECM - and its subsidiary JAPO - from 1969 until 2010. Album covers are shown in colour (sometimes with alternate designs), and there is a section of Japan-only releases alongside the full international range of titles, as well as an individual album guide and capsule reviews in Japanese. All discographical information, including titles, musicians, recording locations etc. is in English, so the book will also be useful reference work for the non-Japanese reader/listener, and for collectors in general.
Vydavatel katalogu, Kenny Inaoka, momentálně šéfredaktor Jazz Tokyo web site, byl v sedmdesátých a osmdesátých letech label manažerem ECM v Japonsku.
700 stránková brožovaná kniha s přebalemm má formát 15 x 21 cm, váží 950g a byla vytištěna v Japonsku.
Já bych rád k Betlému; Štědrej večer nastal; Nesem vám noviny; Slyšte, slyšte, pastuškové; Splnilo se Písmo svaté; Jak jsi krásné Jezulátko; Pojďte všichni k jesličkám; Štěstí zdraví, pokoj svatý; Kriste, světa Spasiteli; Chtíc, aby spal; Vánoční suita (Co to znamená? - Byla cesta, byla ušlapaná - Já malý přicházím - Co se stalo, přihodilo - Ejhle chasa naša - Na nebesích hvězdička - Co se tak svítí v Betlémě); Syn Boží se nám narodil; Krásná Panna; Kristus Pán se narodil; Vítej, vítej, božské Dítě; Půjdem spolu do Betléma; Poslouchejte, křesťané; V půlnoční hodinu; Veselé vánoční hody; Ej Panenka; Narodil se Syn Boží; Tichá noc; Adeste fideles / Jdou zástupy věrných; Narodil se Kristus Pán
Cyklus vánočních koled pro varhany sólo 60 stran, formát A4 na výšku, vazba V1
U málokterého skladatele nedojde po jeho odchodu k určitému odlivu zájmu o odkaz, jenž nám zanechal. Ebenova varhanní díla patří podle mého názoru mezi ta, která mají velkou šanci zůstat nadále stabilní součástí repertoáru nejen českých, ale i světových varhaníků. Zatím si nalézají svoji cestu zpět na výsluní se střídavými úspěchy. Ovšem právě Nedělní hudba, Laudes nebo Toccatová fuga patří k těm, po nichž často sáhnou někteří ambiciózní interpreti, a to bez ohledu na svoji národnost. Mnozí navíc považují právě tyto tituly za určité milníky v rámci varhanní tvorby druhé poloviny dvacátého století. Mým cílem bylo prostřednictvím této publikace o interpretaci přiblížit a vysvětlit Ebenovu hudbu jako poselství nadčasové a zároveň snadno zařaditelné do tradic evropské varhanní kultury. 76 str., format 170 x 230, obálka s chlopněmi matné lamino, vazba V4 Doporučená nahrávka Petr Eben: Varhanní hudba F10233
Klavichord je téměř zapomenutým nástrojem zcela neprávem. Plnil svoji úlohu po dlouhá staletí velmi komplexně a mnohé jeho přednosti nemohly být novějšími druhy klávesových nástrojů nijak převzaty, ani odpovídajícím způsobem nahrazeny. A už vůbec ne překonány. Hlavním důvodem, proč v průběhu devatenáctého století klavíry a později i harmonia vytlačily definitivně klavichordy z domácností a salónů, byl obecný požadavek silnějšího zvuku, svoji roli možná částečně hrálo i snazší ovládání novějších typů hudebních nástrojů. V současné době se ale zcela jasně ukazuje, že klavichord nelze nadále považovat jen za historickou formu klávesového nástroje, který nemá co říci dnešku a který proto můžeme nechat jen tak ležet ladem v muzeích a možná se jím zabývat v odborné literatuře. 76 str., format 170 x 230, barevné fotografie, obálka s chlopněmi matné lamino, vazba V4 Doporučená nahrávka Jaroslav Tůma: Portrét klavichordu F10241
texty nejen písňové z let 1967 - 1989, tedy z doby nesvobody, poprvé uspořádal Standa Houla-Zárybnický
"Zacházení se skutečností je hlavním vydělujícím znakem písničkářských žánrů. Souvisí úzce s typem osobnosti zpěváka, jeho etikou, filozofií, mravním profilem, osobní odvahou a důsledností. Být písničkářem je nejen krásné poslání, ale i těžká zkouška." (VM v roce 1984)
400 stran, formát 230x160, koláže čb fotografií Vladimíra Merty, paper-back